Bryllup på Maui, maj 2012

» I marts 2012 besluttede vi os for at blive gift, men også at det ikke skulle foregå på almindelig vis – helst på en eksotisk strand. Da vi endelig havde besluttet os for destinationen Hawaii søgte vi på nettet efter rejseudbydere på denne destination.
Valget faldt hurtigt på Nicksamerica.dk.

bryllup-hawaii-sondrup

» Nick var meget imødekommende og informativ med gode råd og vejledninger allerede ved vor første telefonsamtale. Han var også lynhurtig til at pejle sig ind på vore ønsker og behov.

Nick anbefalede lokal fotograf...
Nick arrangerede aftalen med bryllupskoordinatoren Tracy i Kihei, Maui, som vi skulle mødes med ved ankomsten til Maui. Han anbefalede ligeledes en professionel fotograf – Rob, som vi mailede med inden afrejsen til Maui (vi sparede 50% på normal prisen fordi Nick kendte Rob).

Endelig oprandt dagen i begyndelsen af maj, hvor vi rejste fra Billund via Amsterdam til LA, hvor vi havde en del ventetid, som blev yderligere forlænget af en hvis Hr Obamas ankomst – lukket luftrum. Men efter yderligere 5,5 timers flyvning ankom vi så til Maui sent om aftenen.

Ford Mustang anbefales...
Udlejningsbilen – en Mustang Convertible – of course - hos Hertz stod klar og med lidt kortlæsning fandt vi frem til Maui Coast Hotel i Kihei.
Pragtfuldt hotel – god beliggenhed og super betjening.

Gratis champagne på hotellet...

Næste morgen mødtes vi med Tracy, som forklarede om, hvordan brylluppet skulle foregå med præst osv. Hun havde valgt stranden, hvor vielsen skulle afholdes, men vi kunne også selv finde én vi syntes bedre om. Herefter kørte vi til ”Marriage License”-kontoret, hvor vi skulle udfylde papirer og betale for tilladelsen til vielsen.

Vi bestemte selv budebuketten i den lokale blomsterbutik
Derfra gik turen til blomsterbutikken for at bestille brudebuketten. Vi havde fundet butikken på nettet hjemmefra ”Flowers by Cora”. Her fik vi en super betjening, og en buket sammensat efter eget ønske – superflot.

Restaurant inspektion inden brylluppet
Da alle de praktiske ting nu var på plads i løbet af en formiddag havde vi  4½ dag til afslapning og oplevelser inden brylluppet. Den sene eftermiddag benyttede vi dog til at finde restauranten for vores bryllupsmiddag. Nick havde anbefalet henholdsvis  restaurant Gannon’s og en italiensk restaurant Spago på Four Season Hotellet. Valget faldt på restaurant Ferraros på Four Season Hotel.

Hana Road og Twin Falls
Tiden brugte vi i øvrigt på at køre turen til Hana med flere stop undervejs bla. ved Twin Falls og  Garden of Eden – absolut et besøg værd. En flot flot tur – uden regn. Vi valgte trods advarsler at køre hele turen rundt om vulkan Haleakala – National Park. Man kan sagtens køre denne tur uden 4-hjulstrækker, og hvis man ellers kører fornuftigt og kører/passer på bilen, som det var ens egen, er der ingen problemer i det, men det er en lang øde tur med et fantastisk naturskifte fra tropisk skov til steppe og lava fields.

Solopgang på vulkanen

Turen gik også til solopgang på vulkan Haleakala – igen en fantastisk, men kold oplevelse. Det var ret blæsende på toppen og dermed koldt. Vejret var flot klart, så vi kunne se bjergtoppene på Big Island samt øen Moloka’i i horisonten.

Efter afslapning på forskellige strande på sydkysten omkring Kihei, kørte vi turen til Lahaina og videre mod vest til Kapalua og ad den meget meget smalle vej på nordsiden, som kræver en god og erfaren fører med gode nerver, videre til Kahului.

To dage før brylluppet så vi den strand, hvor vi ville vies. Godt nok skulle vi kravle over lavaklipper for at komme ned på stranden, men det var det værd – flot sand- palmer og lavaklipper – perfekt for os.

Vi fik Tracy og fotografen Rob underrettet om valget af strand, og vi mødtes der på dagen en  ½ time før vielsen.

For første gang under hele vores ophold på Maui blæste det den dag ikke nævneværdigt på stranden. Det havde været overskyet hele dagen, men netop som vi blev viet brød solen igennem og det blev en fantastik oplevelse.

Romantik efter brylluppet

Efter fotografering kørte vi tilbage til hotellet for at tage en taxa til restauranten, men hotellet tilbød deres shuttlebus, som kørte os til Rest. Ferraros.  Restauranten her havde dækket flot op til os på deres terrasse, som kun var oplyst af fakler. Man kunne høre vandet i mørket og den stille levende musik i baggrunden– romantisk – det var det.

Mamas Fish House anbefales
Dagen efter kørte vi til ”Mama’s Fish House” på nordsiden af øen for at spise frokost – Tracy havde anbefalet denne restaurant, som trods navnet også bød på andet end fisk. Bestemt en anbefalelsesværdig restaurant.

Snorkling vulkan krater
Sidste dag på Maui startede med en snorkeltur til Moloniki med ”Seafire” og Captain Don (Nick gav os telefon nummer til ham). Flot klart vand ved Moloniki med masser af koral fisk. Senere på turen snorklede vi mellem havskildpadderne ud for stranden ved Kihei.

Opholdet på Maui var nu slut og vi fløj videre til Oahu og Honolulu, hvor vi havde 4 overnatninger på Aqua Bamboo Hotel på Waikiki Beach. Dette var noget af et antiklimaks efter det meget rolige og ”helt nede på jorden” ophold på Maui.

Tiden i Honolulu blev primært brugt på Waikiki Beach og at ”kigge på vinduer” i de dyre mærkevare forretninger langs Waikikis gader. Vi lejede dog for en enkelt dag en bil for at køre til Pearl Harbor og Polynesian Cultural Center.

Pearl Harbor
Vi vil klart anbefale at leje bil hos Budget (Hyatt Hotel 1. sal) De er væsentlig billigere end Hertz. Vi vil ligeledes anbefale, at man ved besøg på Pearl Harbor på forhånd på nettet booker plads til filmforevisning og turen til USS Arizona Memorial. Det koster kun et ekspeditionsgebyr på $ 1,50 pr. pers.. Man er så sikker på at få en plads, idet det ellers går efter først til mølle princippet.

En meget interessant oplevelse, hvor man får et indblik i en del af historien om 2. verdenskrig, som man ikke har hørt mest om her i DK.

Polynesian Culture center:

Køreturen til Polynesian Cultural Center var en flot naturoplevelse. Oplevelsen i centeret var så som så – meget turistet (en amerikansk udgave af Hjerl Hede). Tag det for det det er – vi hyggede os dog der.

Den sidste dag blev tilbragt på stranden og med lidt shopping i Ala Moana Centret.

Transporten fra og til lufthavnen i Honolulu havde vi på forhånd booket hos SpeediShuttle. Dette fungerede perfekt og sparede os for megen tid med at finde transportmulighed. De stod klar ved bagagebåndet ved vor ankomst og de hentede os på hotellet kl. 0430, da vi skulle hjem.

» Det har været en perfekt og uforglemmelig rejse og oplevelse. Vi takker Nick for hans gode råd og vejledninger. Han ved, hvad han taler om og det levede helt op til vore forventninger.

Det er helt sikkert ikke sidste gang vi har været på Maui.

Aloha
Anna Marie & Poul fra Hovedgård

Rejsebeskrivelse:               Bryllup på Maui maj 2012

Valget faldt hurtigt på Nicksamerica.dk.

Nick arrangerede aftalen med bryllupskoordinatoren Tracy i Kihei, Maui, som vi skulle mødes med ved ankomsten til Maui. Han anbefalede ligeledes en professionel fotograf – Rob, som vi mailede med inden afrejsen til Maui.

Pragtfuldt hotel – god beliggenhed og super betjening. Hotellet var tilsyneladende varskoet om vore bryllupsplaner, så en flaske champagne stod klar på værelset. Ligeledes lå der brev fra bryllupskoordinatoren om et møde allerede næste morgen.

Da alle de praktiske ting nu var på plads i løbet af en formiddag havde vi  4½ dag til afslapning og oplevelser inden brylluppet. Den sene eftermiddag benyttede vi dog til at finde restauranten for vores bryllupsmiddag. Nick havde anbefalet henholdsvis  restaurant Gannon’s og en italiensk restaurant Spago på Four Season Hotellet. Valgte faldt på restaurant Ferraros på Four Season Hotel.

To dage før brylluppet fandt vi den strand, hvor vi ville vies – Po’olenalena  Secret Beach. Godt nok skulle vi kravle over lavaklipper for at komme ned på stranden, men det var det værd – flot sand- palmer og lavaklipper – perfekt for os.

Vi fik Tracy og fotografen Rob underrettet om valget af strand, og vi mødtes der på dagen en  ½ time før vielsen.

Sidste dag på Maui startede med en snorkeltur til Moloniki med ”Seafire” og Captain Don. Flot klart vand ved Moloniki med masser af koral fisk. Senere på turen snorklede vi mellem havskildpadderne ud for stranden ved Kihei.

Det er helt sikkert ikke sidste gang vi har været på Maui.

Aloha

Anna Marie & Poul

nick

Brug for hjælp?

Nick sidder klar til at hjælpe dig videre med din rejseplanlægning.