USA & Canada maj & juni 2012, Carl og Betty

Oplevelser: Niagara Falls, Vancouver Island, bjørne- og hvalsafari, New York, Washington, Amish People i Cleveland

» Vi skulle besøge vores datter i Ohio i USA som arbejder der. Derfor henvendte vi os til Nickamerika for at få hjælp til vores store rejse. Det var første gang vi skulle uden for Europa, så det skulle være en perfekt rejse.

Vi var inde og google mange gange for at finde ud af, hvad vi gerne ville se og opleve. Herefter tog vi kontaktede vi Nicolai, som gav en god rådgivning omkring de ting og steder vi gerne ville se. han
bookede herefter alle vores flyrejser, hoteller samt vores billeje på Vancouver Island.

Det har været en super spændende og oplevelsesrig ferie, hvor alt er gået efter planen.
Vi startede med at besøge vores datter i Cleveland, Ohio. Hun tog os med ud på en lille ø Kelly Island, som de lokale bruger som ferieø.  Der er rigtig flotte badestande hele vejen rundt. Alle turister samt gæster lejer en golfbil og kører så rundt på øen i den, det er kun de lokale der bruger rigtig bil. Der var lavet specielle små parkeringspladser til golfbilerne, små spisesteder og shoppingsteder og etlandkort som man kunne køre efter for at se de lokale steder på hele øen.

New York
Herefter gik turen til New York, hvor vi så mange af de store seværdigheder. Vi boede på Hotel Ramanda, som var et godt hotel med sikkerhedsboks på værelset. Det lå ikke mere end gå afstand fra den nærmeste togstation Path. Hotellet kan varmt anbefales.

Washington
Næste stop var Washington, vi tog toget dertil som varede ca. 3½ time. Vi synes det var hurtigere end at tage flyet og så slap vi for ventetiden i lufthavnen.

Her boede vi på Hotel Capital Skyline, hotellet lå tæt på metro og værelset var fint med sikkerhedsbox og gode senge. Den eneste ulempe var, at det lå lige ved en traffikeret vej. Men personalet var  flinke og  rare.

Vancouver - Canada

Herefter gik turen til Vancouver med fly, vi kom dog ikke med til tiden kl. 17.00 pga. af et enormt voldsomt tordenvejr, som varede i 4 - 5 timer, hele lufthavnen var lukket. Kl. 01.00 kom vi afsted til Phoenix hvor vi skulle have været med fly videre til Vancouver. Det kunne vi jo af gode grunde ikke nå, men vi blev sat på et tidligt morgenfly kl. 8.00.
Nicolai havde sørget for, at der stod en lejebil til os i lufthavnen, vi fandt den hos Hertz  og kørte  direkte til FC Ferry Horseshue, hvor vi skulle sejle til Vancouver Island. Sikken en flot natur med bjerge vand og elve.

Vancouver Island
Køreturen fra Nanaimo var rigtig flot, vi kørte fra østsiden af  øen til vestsiden helt ude vest på, så langt du kan komme, nemlig til Tofino. Det er en lille hyggelig turistby, som ligger på en tange lige ud til Stillehavet.

Her boede vi på Hotel Best Weston Tin Wis, et rigtig dejligt hotel helt ned til vandet, med en flot udsigt både fra hotellet og stranden (kan varmt anbefales). Tidevandet flytter sig op til 50 m, så vi kunne gå ud til klipperne om morgenen.

Hvalsafari og bjørnesafari
Den første dag tog vi på hvalsafari, en spændede sejltur op langs vestkysten af Vancouver Island hvor vi så både hvaler, søløver og sæler. Vi fandt et selskab "www.whalesafaris.com" som vi varmt kan anbefale andre, de lovede at hvis vi ikke så hvaler eller bjørne fik vi en ny tur. Næste dag var det så afgang kl. 7 om morgenen til bjørnesafari. De var ikke så store, da det kun var hunner vi så, men det var spændende at se hvordan de vandrede rundt i vandkanten og vendte sten for at finde føde bl.a. krabber. Den båd vi var med kom helt tæt på kysten, så vi var kun 10 m fra bjørnen.

Victoria - Vancouver Island
Efter 4 dage i Tofino gik turen til Victoria, vi kørte igen tværs over øen ad samme vej som vi kom. Midt på øen består den mest af bjerge, så der er ikke så mange smutveje, men det betød ikke noget da naturen i sig selv er så flot. I Victoria tog vi hen for at se Butchart Gartens som er en rigig flot botanisk have, den bør opleves. Vi havde kun en overnatning i Victoria, hvor vi benyttede hotel Executive Hause.

Vancouver
Fra Victoria tog vi færgen til Vancouver kl. 8.00 om morgenen, færgen tog 1½  time det betød, at vi havde hele dagen til at opleve byen. Vi kørte til den nordlige del af Vancouver city for at se og opleve Capilano suspension bridge park. Det var en kæmpe udfordring at gå på den store lange hængebro, så højt oppe i lufen over en elv. Det var adgangen til et lille område, hvor der var lavet stier over alt mellem træerne, du gik næsten kun på hængebroer højt højt oppe, der var en flot og imponerende oplevelse.

Herefter gik turen til Stanley park. Her gik vi rundt et par timer for at se de forskillige udsigtspunkter, det var også et dejlig sted at vandre.

Niagara falls - smuk udsigt til vandfaldet
Dagen efter fløj vi retur til Cleveland, hvor vi lige sov en enkelt nat. Herefter gik turen i Lena's bil til Niagara Falls. Det tog ca. 3 timer at køre, men vejene var gode og vi glædede os til at se de store vandfald.
Vi kørte ikke forgæves, det var flot og imponerende. Nicolai havde sørget for at vi fik et hotel med udsigt ud over vandet, og det var det i høj grad, det var et dejligt hotel. Vi var så heldige, at vi var der en fredag hvor der var fyrværkeri om aftenen, det fik vi lige med det var flot at se på. Vandfaldet var med farver om aftenen, det så godt ud.

Amish People i Cleveland
Dagen efter var det retur til Cleveland, dog kørte vi lige en omvej for at opleve Amishpeople  Country i Berlin. Det var en lidt sjov oplevelse, hvor de ikke må eje noget elektronisk eller moderne, de laver det hele selv og lever af at sælge det, selv det at høste skal de gøre med en le.

De sidste par dage i Cleveland gik med at shoppe i nogle af de store indkøbscenter der fandtes. Der var både indendørs og udendørs hvor den ene mærkevarebutik ligger efter den anden. Men generelt var det, at alt var stort med store afstande imellem alle de ting vi skulle se.

Vi vil gerne sige tusind tak til dig Nicolai. Du har gjort et godt stykke arbejde, med at finde en god pris på både fly, hotel samt billeje, samtidig har du været meget behjælpelig med alle de spørgsmål vi har haft undervejs i hele planlægningen. Det er en rigtig god ide at planlægge ferien hjemmefra, det gør det til en meget bedre ferie.

Vi kan varmt anbefale en tur arrangeret af Nickamerika til både USA, Vancouver & Vancouver Island med dens flotte rå natur.

Carl Jørn & Betty, Silkeborg

nick

Brug for hjælp?

Nick sidder klar til at hjælpe dig videre med din rejseplanlægning.